Χιλιάδες ελλείψεις εκπαιδευτικών στις δύο βαθμίδες της εκπαίδευσης εξακολουθούν να καταγράφονται ένα μήνα μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς, παρά το γεγονός ότι φέτος - σύμφωνα με τις πανηγυρικές ανακοινώσεις του υπ. Παιδείας – έχουν πραγματοποιηθεί περίπου 25.000 προσλήψεις δασκάλων και καθηγητών όλων των ειδικοτήτων.

Σύμφωνα δε με τους εκπροσώπους της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας (ΔΟΕ), το μεγαλύτερο πρόβλημα αντιμετωπίζει ο κλάδος της ειδικής αγωγής, καθώς υπάρχουν τουλάχιστον  4.500  εκκρεμείς αιτήσεις παράλληλης στήριξης ανά την Επικράτεια. Πράγμα που σημαίνει 4.500 παιδιά  5-17 ετών είτε αδυνατούν να παρακολουθήσουν μαθήματα, είτε εκπαιδεύονται πλημμελώς και για λίγες ώρες την εβδομάδα.

«Το υπουργείο παιδείας προσπαθεί να κρύψει την αλήθεια και το μόνο που κάνει είναι να παραπληροφορεί συστηματικά την κοινή γνώμη», δηλώνει χαρακτηριστικά ο προεδρος της ΔΟΕ Θανάσης Κικινής, εξηγώντας οτι τα κενά υπάρχουν διότι εδώ και δώδεκα χρόνια δεν έγιναν διορισμοί μόνιμων εκπαιδευτικών και όχι γιατί οι εκπαιδευτικοί παίρνουν αναρρωτικές άδειες όπως πολύ άστοχα είπε η υπουργός παιδείας.

«Φέτος έγιναν προσλήψεις μόνιμου προσωπικού, μόνο που ο αριθμός τους δεν μπορεί να είναι επαρκής. Επειδή οι ανάγκες των μαθητών με την έννοια τις κάλυψης τους πολλαπλασιάζονται, θεσμοί όπως η παράλληλη στήριξη που ενισχύθηκε πολύ τα προηγούμενα χρόνια, φέτος υποχωρούν κατά πολύ, οι δαπάνες έχουν περικοπεί με αποτέλεσμα να μην καλύπτονται όλα τα παιδιά που την έχουν ανάγκη», αναφέρει ο ίδιος. Σήμερα, υπάρχουν περί τα 6000 κενά σε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

«Η εντολή που έχει δώσει το υπουργείο είναι η σύμπτυξη τμημάτων, το κλείσιμο διθέσιων σχολείων που οι μαθητές θα μεταφερθούν σε όμορα σχολεία. Κανεις γονιός δεν θέλει 13 Οκτωβρίου το παιδί του να αλλάζει περιβάλλον, τρόπο και τόπο λειτουργίας όσον αφορά την επαρχία», καταλήγει ο προεδρος της ΔΟΕ.

00:07 / 00:24

Το μείζον θέμα της υποστελέχωσης  έχει φτάσει και στο Μέγαρο Μαξίμου επίσης ασκείται πίεση προς την αρμόδια υπουργό Ν. Κεραμέως για την κάλυψη των θέσεων έστω και με  νομοθετική ρύθμιση.  

Προσφάτως,  ο σύλλογος γονέων, κηδεμόνων και φίλων παιδιών με Αυτισμό και Ειδικές Ανάγκες «Αγία Σκέπη» απέστειλε επιστολή στον πρωθυπουργό και την υπουργό Παιδείας γνωστοποιώντας τα προβλήματα των μαθητών που βρίσκονται «στο περιθώριο του εκπαιδευτικού συστήματος, αστήρικτοι, αβοήθητοι, ευάλωτοι στο στιγματισμό και την περιθωριοποίηση και οι οικογένειές τους σε αδιέξοδο» . Εδώ και πολλά χρόνια, συνεχίζουν, «γονείς και σύλλογοι ζητούμε να μας ακούσετε, να δώσετε λύσεις (ως οφείλετε), ωστόσο για τους μαθητές αυτούς κάθε σχολικό έτος είναι όλο και δυσκολότερο, διότι ουδείς μέχρι τώρα δεν έχει ενδιαφερθεί ουσιαστικά να δώσει λύσεις στα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε». Αξιοσημείωτο είναι ότι επισυνάπτουν  επώνυμες επιστολές με προσωπικές μαρτυρίες. 

Οι 25.000 προσλήψεις  

Αναπάντητο παραμένει το ερώτημα για το εύρος των χιλιάδων  κενών, αφού επισήμως το υπ. Παιδείας είχε ανακοινώσει πέρυσι την πρόσληψη 21.065  εκπαιδευτικών μόνο στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση καθώς και στη Γενική Εκπαίδευση, ως προσωρινών αναπληρωτών με σχέση εργασίας Ιδιωτικού Δικαίου Ορισμένου Χρόνου. Στο σχετικό δελτίο τύπου, με ημερομηνία 25  Αυγούστου 2020, ορίζονταν τα εξής: 

1) Στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση: α) 5.405 εκπαιδευτικοί κλάδων/ειδικοτήτων ΕΑΕ και κλάδων γενικής εκπαίδευσης στην ειδική αγωγή και εκπαίδευση (ΕΑΕ) και  β) 10.017 εκπαιδευτικοί κλάδων/ειδικοτήτων στη γενική εκπαίδευση. Και 2) Στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση:  α) 1.662 εκπαιδευτικοί κλάδων/ειδικοτήτων ΕΑΕ και κλάδων γενικής εκπαίδευσης στην ειδική αγωγή και εκπαίδευση (ΕΑΕ) και  β) 3.981 εκπαιδευτικοί κλάδων/ειδικοτήτων στη γενική εκπαίδευση.