Οι Κ. Πιερρακάκης και Κ. Μητσοτάκης κατά τη χθεσινή παρουσίαση των μέτρων κατά της ενδοσχολικής βίας, στην Πολίχνη Θεσσαλονίκης

Ο υπ. Παιδείας παρουσίασε χθες από τη Θεσσαλονίκη, παρουσία Μητσοτάκη, το πλαίσιο με το οποίο επιχειρείται να μπει φρένο στο φαινόμενο του bullying

«Φρένο» στο καθημερινό φαινόμενο του bullying επιχειρεί να βάλει ο υπουργός Παιδείας, Κυριάκος Πιερρακάκης, με την εξαγγελία -μεταξύ άλλων- της δημιουργίας πλατφόρμας καταγραφής, διαχείρισης και παρακολούθησης περιστατικών, αλλά και την υιοθέτηση μέτρων για την αντιμετώπιση του προβλήματος στη ρίζα του.

Στην παρουσίαση των μέτρων για την καταπολέμηση της ενδοσχολικής βίας και του εκφοβισμού, που πραγματοποιήθηκε χθες το πρωί στο 3ο Γυμνάσιο Πολίχνης στη Θεσσαλονίκης, παραβρέθηκαν ο πρωθυπουργός και ο υπουργός Παιδείας. Οπως ενημέρωσε ο κ. Πιερρακάκης, η πλατφόρμα stop-bullying.gov.gr, που βρίσκεται ήδη σε λειτουργία, περιλαμβάνει συστήματα αποτύπωσης και διαχείρισης των περιστατικών.

«Είναι μια πλατφόρμα καταγγελιών και από γονείς και από μαθητές, με τους κωδικούς στο πανελλήνιο σχολικό δίκτυο, περιλαμβάνει περιγραφές του είδους της κακοποίησης, αν είναι σωματική, διαδικτυακή, ψυχολογική κ.ά.» είπε, τονίζοντας ότι μετά την υποβολή της αναφοράς η διαχείριση θα γίνεται αρχικά από το σχολείο και, ανάλογα με τη σοβαρότητα του περιστατικού, μπορεί να αναλαμβάνει μια 4μελής ειδικών της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ενώ μπορεί να ασχοληθεί μέχρι και η επιτροπή ειδικών του υπουργείου Παιδείας, εφόσον χρειαστεί.

Εκτός από τη λειτουργία της πλατφόρμας, ο κ. Πιερρακάκης ανακοίνωσε και άλλα μέτρα, όπως η στελέχωση των νοσοκομείων με περισσότερους κοινωνικούς λειτουργούς και ψυχολόγους, η ένταξη δράσεων ενεργού πολίτη μέσα στο σχολικό πρόγραμμα, ο νέος κανονισμός λειτουργίας των σχολείων, η επαναφορά της πενθήμερης αποβολής αλλά και των δικαιολογημένων και αδικαιολόγητων απουσιών, η ψηφιοποίηση του απουσιολογίου, η απλοποίηση των διαδικασιών για αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος, καθώς και η αυστηροποίηση των κανόνων για τη χρήση κινητών τηλεφώνων.

Για την ενίσχυση του αριθμού των ψυχολόγων στα σχολεία, που έχουν αυξηθεί στους 4.000 από 2.000, ο κ. Πιερρακάκης δήλωσε ότι θα γίνουν άμεσα επιπλέον προσλήψεις, ενώ αναφέρθηκε και στην επιμόρφωση που θα λάβουν οι εκπαιδευτικοί μέσα στους επόμενους μήνες. Επιπλέον, για τον νέο σχολικό κανονισμό λειτουργίας, ο υπουργός ανέφερε ότι θα τεθεί πλήρως σε εφαρμογή από τον Σεπτέμβριο, και μάλιστα θα πρέπει να υπογραφεί από τους γονείς των μαθητών.

Παρεμβάσεις

Αναφορικά με την αντιμετώπιση των παραβατικών συμπεριφορών εντός του σχολικού περιβάλλοντος, το υπουργείο φαίνεται πως προχωρά σε καινοτόμες παρεμβάσεις, όπως το μέτρο ότι, εάν κάποιος μαθητής προκαλεί φθορά ή ηθελημένο βανδαλισμό, το κόστος θα βαραίνει την οικογένεια του δράστη. mΣημαντικό είναι ότι έγινε γνωστό πως η χρήση του κινητού πλέον θα απαγορεύεται, καθώς συνδέεται με τα πιο βαριά περιστατικά ενδοσχολικής βίας και εκφοβισμού. Κλείνοντας, ο υπουργός δήλωσε ότι το bullying αποτελεί εθνικό πρόβλημα που απαιτεί συλλογικές λύσεις, αλλά και αλλαγή κουλτούρας, ενώ για το σποτ που παρουσιάστηκε δήλωσε ότι «αυτό είναι το απόστημα που πρέπει να σπάσουμε».


Οξύτατες αντιδράσεις της αντιπολίτευσης

Οξύτατες υπήρξαν οι αντιδράσεις των κομμάτων στα μέτρα της κυβέρνησης κατά της σχολικής βίας, με την Κουμουνδούρου να καταγγέλλει πως το Μέγαρο Μαξίμου προκρίνει την αυστηροποίηση των ποινών ως λύση με μία τιμωρητική διάθεση, αγνοώντας τις πραγματικές αιτίες του προβλήματος. «Απέναντι σε όποια μορφή έκφρασης βίας, αλλά και στις αιτίες που τη δημιουργούν, απαντάμε με γνώση, αξιοποίηση σύγχρονων επιστημονικών μεθόδων και εργαλείων για τη στήριξη μαθητών, μαθητριών, εκπαιδευτικών και των οικογενειών» αναφέρει ο ΣΥΡΙΖΑ, προσθέτοντας πως η προώθηση και η εφαρμογή μίας «αυταρχικής αγωγής δημιουργεί ανθρώπους αυταρχικούς, με τάσεις επιθετικότητας, επιβολής και υποβολής, ανθρώπους που διαθέτουν εξουσιαστική συμπεριφορά, γιατί αυτό διδάχτηκαν να εφαρμόζουν και να χρησιμοποιούν στις σχέσεις τους με την κοινωνία αλλά και με τους συνανθρώπους τους».

Η Χαριλάου Τρικούπη, από την άλλη, σχολίασε πως «η κυβέρνηση τρέχει πίσω από τα κοινωνικά προβλήματα όταν πια έχουν καταστεί ανεξέλεγκτα λόγω της έλλειψης οποιουδήποτε σχεδιασμού πρόληψης και αντιμετώπισης των αιτιών που τα προκαλούν». Την ίδια ώρα το ΚΚΕ υποστήριξε πως οι πρωτοβουλίες της κυβέρνησης είναι «για το “θεαθήναι», ενώ επιδιώκουν «να περάσουν και αντιδραστικά μέτρα με αφορμή ένα υπαρκτό και οξυμένο πρόβλημα». Σκληρή κριτική άσκησε και η ΝΙΚΗ του Δημήτρη Νατσιού, στέλνοντας το μήνυμα πως «τίποτε δεν λύνεται με τιμωρίες. Μόνο αν ξανάρθουν τα γερά ελληνικά γράμματα στην αίθουσα και διδαχθούν τα παιδιά τα νάματα της ανθρωποποιού Παιδείας μας θα ξανανθίσει το ελληνικό σχολείο», σχολιάζοντας πως η κυβέρνηση ματαιοπονεί, θεωρώντας ότι θα λυθεί κάτι με τιμωρίες.